6 saker att se fram emot efter examen

Det kan vara svårt att hålla motivationen uppe hela tiden när man pluggar, vi vet. Att plugga är fantastiskt men också jobbigt. För att hjälpa dig få igång motivationen igen har vi tagit fram en lista på sex saker att se fram emot efter examen. Känn peppen!

5 saker att se fram emot efter examen

Det kan vara svårt att hålla motivationen uppe genom hela terminen, vi vet. Att plugga är fantastiskt men också jobbigt. För att hjälpa dig få igång motivationen igen har vi tagit fram en lista på sex saker att se fram emot efter examen. Känn peppen!

1. 100 % ledig
När du är ledig är du ledig. Ligg på soffan och se en bra serie med gott samvete, ingen tentaångest som jagar dig. Njut av dina helt lediga kvällar och helger!

2. Betald semester
Du vet det här med att jaga ett sommarjobb som kanske inte ens ger dig en bra timlön? Efter din examen är det ett minne blott! Chilla på stranden eller åk utomlands – nu har du råd med det. Bra va?

3. Unna dig god mat
Om pasta med ketchup inte är din favoritmat så slipper du nu det. Handla den mat du faktiskt är sugen på, inte bara det som är på extrapris. Njut av att äta på fina restauranger!

6 saker att se framemot efter examen
4. Eget boende
Behöver vi säga något mer? Nu slipper du dela kylskåp, ta hand om andras disk eller dela badrum med de andra i studentkorridoren. Vilken lyx va? Nu får du din egen lägenhet som du får inreda precis som du vill!

5. Få användning för dina kunskaper
Istället för att bara läsa om det du i framtiden ska jobba med så kommer du att faktiskt göra det. Den snabba utveckling som oftast följer är magisk!

6. Jobba med det du vill jobba med
Förhoppningsvis läser du till något som du tycker är kul – och då kommer du ju faktiskt att jobba med det. Tänk vilken grej att jobba med det du brinner för. Snart är du där!

Känner du dig mer peppad och vill ha mer tips? Missa inte att ta del av olika lifehacks för studenter!

Kör så det ryker!